„Sistemul 112 permite identificarea apelantului de către autoritățile competente, în conformitate cu dispozițiile OUG nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, cu modificările și completările ulterioare și cele ale Manualului de operare publicat pe site-ul www.112.ro. Precizăm faptul că, prin atribuțiile ce revin instituției, nu suntem autoritatea care stabilește dacă este reală sau falsă identitatea declarată de persoanele care apelează numărul de urgență 112 sau, dacă cele raportate de acestea ca fiind situații de urgență, sunt veridice sau nu. Serviciul de Telecomunicații Speciale vă poate însă confirma că apelul în cauză a fost generat de pe un telefon mobil cu abonament”, au precizat reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), pentru Mediafax.
În noaptea zilei de 10 august, la 112 au fost raportate violențe in fața restaurantului Springtime din Piața Victoriei, însă această informație s-a dovedit a fi una falsă întrucât nu au fost depistate incidente atunci când forțele de ordine au ajuns la fața locului. Însă acest moment a fost și cel când cei doi jandarmi loviți de protestatari s-au rupt de grupul de colegi.
STS a mai explicat că la protestul din 10 august, au fost efectuate aproape 200 de apeluri privind protestul din Piață, iar datele aferente au fost comunicate procurorilor.
„Potrivit prevederilor art. 19, alin. (3) din OUG nr. 34/2008, datele care privesc cele 187 de apeluri primite în legătură cu protestul desfășurat în Piața Victoriei din București, în data de 10 august, au fost puse la dispoziția organelor de urmărire penală, la solicitarea acestora”, mai arată STS.